Jag tänker inte ens kommentera det faktum att det var en evighet sen jag skrev sist..
 
Men för att det inte ska bli världens längsta textinlägg så får ni se vad jag gjort sen sist i bilder!
 
Lördagen efter Niagarafallen var vi Downtown Chicago och tog en vattentaxi på Chicago river till Chinatown.
 
 
 
Det var väl inte det häftigaste jag gjort här, men det var ändå rätt kul att se. Vi gick in i en mataffär för att se hur det såg ut, och där hittade vi akvarium som var FULLA med fiskar, sköldpaddor, grodor, krabbor.. Det var så fullt så grodorna låg på varandra, levande! Cultural Exchange, for real :)
När vi var där upptäckte jag också att jag tappat bort mitt kort och att något handlat upp alla pengar på det, kul.. Men det är fixat nu, ett nytt kort och alla pengar är tillbaka! Det är service minsann :)
 
Senare på kvällen gick vi ut på en pir och kollade på skylinen när den var mörkt, så SJUKT fint!
 
 
Japp, här bor jag!
 
På söndagen var vi återigen på Six Flags, vårat säsongskort har använts väl ;) Där åkte jag, Emma och Manuel en karusell, eller vad man ska kalla det, som heter Dare Devil Dive.
 
Vi blev fastspända i linor och sedan upphissade i luften.
Här är vi högst upp, sjuukt högt upp!! Sen var det en högtalare som räknade ner tills JAG skulle dra i linan så att vi släpptes ner..
Sen gungade vi runt där i någon minut, sjukt härligt.
Vi var mycket nöjda, vill göra det många gånger igen! Så himla häftigt :))
 
Helgen efter det var vi på drive-in movie på lördagen och bowling på söndagen.
 
Jag har aldrig varit på drive-in movie innan men det var kul! Vi såg någon skräckfilm som var väldigt dålig.. Men det var ändå kul :) Nästa gång ska vi se till att gå på en bra film.
När Mareike, Manuel och jag var och bowlade så träffade vi en ny kompis! Han var vår servitör för kvällen och kom från Frankrike. Han gav oss gratis glass och root beer (som ni ser på bilden). Den här bilden är innan vi smakade den, synd att jag inte har en bild hur vi ser ut efteråt för då var vi inte lika glada kan jag säg! Det var det värsta jag någonsin smakat, så himla äckligt! Smakade ungefär som att dricka tuggummi... Vi ville ju inte vara otrevliga så vi försökte dricka så mycket vi kunde, haha. Och det bästa med allt var att när vi gick därifrån så fick vi ett armband så vi kunde få gratis root beer varje gång vi kom dit! Awesome... Haha!
Vi ska dit ikväll igen så vi får se hur det blir med det ;)
 
Fredagen helgen efter var jag, Pia och Mareike på något som heter Cosmic run. Det är ett lopp som är 5km långt på kvällen. Det var på en travbana och allt var upplyst och det var massa musik hela vägen. De flesta som är där gör det bara för att det är kul inte för att springa så nästan alla, inklusive oss själva, gick nästan hela vägen. Det som också händer är att under loppet springer (går) man igenom "stationer" där de kastar färg på en! Så efteråt var vi helt täckta av färg, men det var väldigt kul! :)
Innan
 
Efter!

På lördagen var det ett stort au pair möte Downtown Chicago med alla au pairer i hela Chicago området. Vi var uppdelade i grupper om fem och fick ett häfte med uppgifter vi skulle göra. Man fick olika poäng för varje sak och sen var det en tävling om vem som fick mest poäng. Vi vann dock inte...
Vår grupp!

Efter mötet åt vi Deep Dish Pizza som är en typiskt Chicagopizza, mycket gott! Vi åt tillsammans med några andra tjejer från Sverige som vi inte hade träffat innan, och en av tjejerna som jag pratade med kom från Nässjö och visste vem min kusin var! Hur sjukt är inte det, när man är på andra sidan jorden?!
 
På söndagen var det sedan dags för födelsedagskalas för Connor som fyllde år! Hela släkten var här och åt mat och tårta.
Laura, min värdmamma, är grym på att göra tårtor!
Connor, och även tvillingarna, brydde sig mest om presenterna :)

Utöver allt detta har jag även börjat på college nu! Jag läser en astronomikurs som är väldigt kul :) Jag trodde att det skulle vara svårt, men det är det inte. Några i min klass är rent ut sagt lite smått tröga.. När min lärare får förklara vad en horisont är, då börjar man ju undra.. Han sa även att många i USA vet inte att jorden snurrar runt solen och att ett varv tar ett år?! Inget ont om amerikanare, men alla är inte värst allmänutbildade..
 
Förra helgen var vi i Nashville, men mer om det i ett annat inlägg!
 
 

3 kommentarer

Anonym

07 Oct 2013 12:44

Hej!
Hur gör du? har du 48 timmar på ett dygn????
Så mycket kul upplevelser......tänker jag som bara jobbar och jobbar.
Jag har en plan....... vi stannar inte bara några dagar i vår utan ett par månader kanske för att hinna med allt, ok eller? HiHi
maria

Lillemorbror

07 Oct 2013 21:28

Jag håller med Maria - hur hinner du med allt? Har du slutat jobba eller??? ;-)) Vi vill också komma och hälsa på i ett par månader och se allt roligt där finns. Men den där släng-iväg-en-hög-med-människor-i-ett-långt-snöre-grejen hoppar jag nog över...

Anonym

07 Oct 2013 21:51

Hej!
Jag vågar bli iväg-slängd-i -ett-lång-snöre, det vore kul att prova. Du skulle landat i Trondheim för tre veckor sedan, som att vara en ärta i en påse. Vem behöver gå på "tivoli", herregud vilken landning. Ska ni följa med till Trondheim om tre veckor, kanske dax för ny åk-upplevelse eller jag menar landning......Mats du får inte fega ur klart vi ska flyga i ett snöre. Maria

Kommentera

Publiceras ej