Julen här var något jag hade sett fram emot väldigt mycket, eftersom allt är så mycket större här. Överlag så är själva jultiden mycket bättre och mysigare här. Man sätter upp granen redan i början av december och sen är den uppe i en och en halv månad nästan. Alla juldekorationer och lampor utanför alla hus, julmusik på radion (redan från början av november hade de en egen kanal med bara julmusik), paraden downtown mm. Men själva juldagarna var inte så speciella, just för att det inte var med familjen. Visst var det JÄTTEKUL att vara här och se barnens extrema glädje över alla klappar, men det var ändå inte som hemma.
 
På julafton gjorde vi inte så mycket, det enda vi gjorde var att gå i kyrkan på eftermiddagen. Det var typ en julmässa där barnen sjöng och spelade teater. Även jultomten var där och delade ut julklappar till alla barn!
 
På kvällen öppnade vi också alla julklappar inom familjen, eftersom det skulle bli för mycket att vänta med alla.
 
 
 
Som ni ser är det en omöjlighet att ta kort på tre pojkar samtidigt, eftersom ingen sitter still. Särskilt INNAN paketerna var öppnade...
 
 
A big mess...
 
 
 
På juldagen, som är den stora firardagen här, så var det på morgonen dags att öppna paket igen! Denna gången från jultomten som hade varit där under natten och lämnat sina klappar.
 
Senare på eftermiddagen kom hela släkten över. Mormor, farmor, farfar, farbror och morbror med familj
 
Det här åt vi. Potatisgratäng, skinka, ärtor, sallad, morotskaka och ananaspaj.
 
 
Sen var det dags för tredje (!!) paketöppningen, alla paket från släkten.
 
 
Mormor och kusiner
 
Bästa värdfamiljen! <3
 
 

Och det var allt från julen!
 
 
Och om nyår så har jag faktiskt inte så mycket att säg. Vi var nere downtown och kollade på fyrverkerierna som det hade över sjön. Inte så imponerande som jag trodde. Och sen drack vi champange såklart! :)
Kallt som fasen var det!! Har för mig det var runt 20 minus grader. Men inte stoppar det oss ;)
 
 
Och där var 2013 slut! Helt klart det bästa året hittills i mitt liv! Resor till London, Prag och Turkiet, studenten och allt som hörde där till, balen och sen självklart USA! Inte en dag har jag ångrat mitt beslut att åka hit! :)

Kommentera

Publiceras ej