Helgen har varit lugn och bra, även om vi har hittat på rätt mycket.
I fredags var jag, Emma och Manuel (alltid vi tre!) först på Panera i Deer Park och åt middag. Eller vi skulle äta middag men det var bara Emma som åt.. Vi gick igenom allt som hade hänt under veckan sedan sist vi träffats, vilket var rätt mycket. Efter det åkte vi typ hundra meter därifrån, ja vi tog bilen för det var så sjuuuukt kallt.., och kollade på bio. Vi tittade på Gravity i 3D, den var bra men inte mer än så. Det var häftigt att det var i 3D eftersom det utspelar sig i rymden, men hela tiden väntade man på att filmen skulle börja, men det hände aldrig något, haha..
 
I lördags åkte jag och Manuel till Woodfield Mall för att leta efter vinterjacka till mig. Men som anat så hittade jag ingen, så jag får fortsätta frysa och leta lite till! På kvällen jobbade jag vilket inte var jättekul men ändå helt okej. Började klockan sex, satt på en Halloweenfilm som var slut lagom till åtta och sen var det läggdags för de små krypen! :)
 
Idag har jag bakat kanelbullar! Och inte som amerikanarna, köper bullarna färdiga och sen sätter in dom i ugnen. Jag gjorde äkta svenska kanelbullar från början, såå himla gott! Dock finns det inte pärlsocker här, men det funkade bra ändå! :) Sen kom Emma och Manuel hit och åt kanelbulle-frukost med mig, klockan tre på eftermiddagen haha!
Efter "frukosten" åkte vi till en outlet-mall 40min härifrån. Men den var inte så himla bra så jag köpte ingenting. Alltså, fortfarande ingen vinterjacka!
 
Vi stannade till vid ett konstigt hus på vägen. Detta kan man bara hitta i Amerika! Hur kan man leva så?! Två våningar med!
 
Tack o hej!

3 kommentarer

Leif Axelsson

28 Oct 2013 12:29

Jag såg den filmen igår kväll och tyckte precis som du. Skådespelarlöner är ju inte så stora i denna film.

Anonym

28 Oct 2013 17:21

Utbudet på jackor kan ju inte vara så stort i lilla Chicago! Eller?
Maria

Mats

28 Oct 2013 22:47

Ja det var allt ett smalt hus... Passar precis lagom för mig som är så smärt! :-)

Jag vill också se "Gravity". Tror att jag kommer gilla den! Jag brukar gilla såna filmer.

Kommentera

Publiceras ej