Helgen efter Halloween var jag och Manuel på ett väldigt speciellt, konstigt och sjukt roligt ställe!
Det heter Medieval Times som kan översättas till Medeltid ungefär. Det är en restaurang, eller man kan inte riktigt säg restaurang men ett ställe man kan äta på, och samtidigt titta på ett riddarspel.
 
Självklart var det i ett riddarslott.
Detta var innan vi fick komma in i själva salen där vi skulle äta. Allt var väldigt häftigt, här kunde man gå runt och köpa svärd, prinsessklänningar, mm.  
En tjej som blir dubbad till riddare
 
När vi kom in blev vi tilldelade en färg som stod för vilket lag vi tillhörde. Det fanns sex olika lag som skulle tävla mot varandra. Man fick även en krona som visade vilket lag man tillhörde.
När vi kom in i 'arenan' fick vi sätta oss enligt våra tilldelade färger.
Alla lag hade en varsin riddare att heja på under spelen och det har är våran gröna riddare! Han vann tyvärr inte, men kom tvåa!
 
Den andra roliga saken var att det fanns inga bestick! Man var tvungen att äta allt med händerna, precis som på medeltiden! Hahaha!
Förrätten, tomatsoppa med vitlöksbröd
Huvudrätten var en halv potatis, revben och en halv kyckling, med ben och skinn och allt!
Det var bara att börja plocka med fingrarna! Kladdigt men kul :)
Så här sitter alla på rad, äter med händerna och hejar på sin riddare!

 
Detta är en av alla upplevelser här som jag ALDRIG trodde att jag skulle göra. Haha, så sjukt men så kul! Jag tror att hela grejen tog ungefär två och en halv timme. Vi fick betala rätt mycket för det, men det var det lätt värt. Jag skulle helt klart göra om det! :)
Det är saker som detta som gör att jag älskar livet här (och mina kompisar, som utan att ifrågasätta hänger med!), för vad är chansen att göra detta i Sverige?!

Kommentera

Publiceras ej