Förbered er på ett långt inlägg med tusen bilder, för nu ska jag skriva om den bästa resan hittills! Skidresan till Rocky Mountains!

För en gångs skull skulle vi få lite riktig ledighet i hela FEM dagar! Annars när vi åker någonstans är det från fredagkväll till söndagkväll och vi har så mycket vi vill göra så vi måste stressa för att hinna med allt, haha. Men här kunde vi ta det lugnt och bara göra vad vi ville. Så himla skönt!

Vi började med att ta flyget från O'hare till Denver på torsdag förmiddag.

När vi kom dit så hämtade vi bilen som vi hade hyrt för att köra till Breckenridge. Vi hade egentligen hyrt en liten bil för att få det så billigt som möjligt, men när vi kom dit och personen bakom disken fick reda på att vi skulle till bergen uppgraderade han oss till en större bil helt utan kostnad! Enligt honom hade vi inte ens fått plats med våra väskor i den andra bilen, hehe.. Så vi fick en nästan helt ny bil (den hade inte ens någon registresingsskylt ännu!) som skulle kostat mer per dag än vad vi betalde för fem dagar! Good deal :)

Sedan körde vi från flygplatsen in till Denver för att kolla in staden och äta.
Mysig stad, kändes nästan lite svensk med gågator och spårvagnar i centrum.

Utan mig hade de aldrig hittat! Eller så hade de bara tagit gps:en....

Sen började färden mot Breckenridge
Solnedgång över Rocky Mountains

Efter två-tre timmar eller något var vi framme och checkade in på vårt Bed & Breakfast, The Bivouac. Det var hur fint som helst!! Så vi hade ett eget rum men sen var resten av ytan gemensam. Även en jaccuzi fanns det!! :)

Frukosten var grym, varje morgon!

Våran fina bil, vi älskade den!

Själva byn vi bodde i var jättemysig! De hade fortfarande kvar all julbelysning och lampor även att det var februari. Sen var det väldigt mycket snö som gjorde allt mycket finare. Så varje kväll gick eller körde vi alltid runt och kollade.

Rocky Mountain Chocholate Factory, himelsk choklad!

Sen har vi ju då det här med cannabis. Som alla vet, i alla fall här, så blev det lagligt att röka cannabis i Colorado vid årsskiftet. Och eftersom Manuel är den enda som är 21 av oss så ville han ju självklart in och kolla läget!

Sen åkte vi lite skidor också, mellan allt annat! Vi hade dock lite otur med vädret då vi aldrig såg solen på dessa fem dagar. Vi har absolut ingen aning om hur bergen ser ut runt om oss eftersom det var mulet hela tiden. Snöstorm hade vi med en dag då det blåste extremt mycket till och från. Varje morgon vaknade vi upp med minst en decimeter nysnö, plus att det snöade på dagarna!

Manuel behöver en nap från och till..

Inte ville han åka med oss!

Såhär dåligt väder var det en dag på toppen.. Inte ens kul att åka.

Bra att de varnar ifall det kan finnas oklarheter ;)

Den andra dagen åkte jag och Manuel till 'grann' skidorten och åkte på kvällen när Breckenridge hade stängt.

Och helt plötsligt, mitt i backen, börjar de skjuta raketer?! Positiv överraskning!

Vi hittade även ett isslott!

Varje kväll efter skidåkningen värmde vi oss alltid i jacuzzin. Kan ha varit de bästa stunderna på resan!

Måndag morgon var vi himla trötta efter tre dagars skidåkning och inte alltför mycket sömn på nätterna. Då var det bara att köra tillbaka till Denver och sätta sig på flyget hem igen!

Ser fram emot om nästa resa kan slå denna!