Den här helgen började inte jättebra men slutade ändå helt okej!
 
I fredags skulle jag jobba på kvällen för Laura och Bill skulle åka och kolla på matsalsbord. De åkte vid sex och var inte hemma förrän efter tolv.. "We Went to a Movie too", sa de när de kom hem. Jo jag förstod nästan det.. Så det blev inte den tidiga kvällen jag trodde, sammanlagt jobbade jag 17 timmar den dagen, haha..
 
Men på söndagen åkte vi till SixFlags, som nu har varit stängt i över en månad för att förbereda för Halloween. Så nu har det öppet i några veckor då det är Fright Fest! Det var dock inte så läskigt som vi anade.. Det var sex haunted houses där, som var rätt tråkiga om man jämför med de haunted houses man kan åka till annars. Och det var så sjuuukt mycket folk, vi stod i kö i TVÅ timmar till en av karusellerna.. Kallt var det med, bara fem grader... Det slutade med att vi åkte två karuseller och gick i fyra haunted houses, det tog åtta timmar.. Sen åkte vi hem, totalt förfrusna. Men det var ändå kul!
 
 
I söndags hade vi au pair möte på en farm ungefär en halvtimme härifrån. Vi trodde det skulle vara kul, men det var ingen höjdare.. Det var rätt tomt både på folk, djur och pumpor. Så efter en halvtimme åkte jag och Manuel därifrån igen. Eftersom det är ett väldigt rikt område åkte vi bara runt och kollade på alla hus och deras Halloween dekorationer, vilket är extremt här! Vissa har bokstavligt talat gjort om sina trädgårdar till gravplatser!
När vi körde runt hittade vi en slags kyrka, så vi stannade och tittade. Den var väldigt fin!
 
Sen körde vi vidare och kom till ett stort universitet där vi körde runt och kollade lite också. Upptäcksfärd helt enkelt!
Såhär kan det se ut utanför husen, detta är ändå inte det värsta!
 
Senare på kvällen, när Emma hade slutat, åkte vi och åt middag på Noodles and Company, eller vad det hette.. Sen åkte vi till ett annat haunted house. Jag börjar bli van vid detta nu! Läskigt, sjukt läskigt ibland! Men det var okej när det väl var över :)
Vi avslutade kvällen med en frozen yoghurt såklart!
 
Igår gjorde jag inte så mycket. Jag jobbade kort dag, Skypade med mamma, pappa och Marcus, sov lite, pluggade till mitt prov och var på gymmet. Ja det är väl kanske rätt mycket..
Idag har jag då haft mitt första collegeprov! Det var hyffsat enkelt, lättare än vad jag trodde!
 
Imorgon jobbar jag kväll igen, får se hur länge det blir denna gången..

Kommentera

Publiceras ej