Den 17:e januari var det äntligen dags för dagen jag hade väntat på lääääänge, BLACKHAWKS GAME! <3 Det var bland det första jag skrev på min bucketlist, en NHL-match (självklart Chicago Blackhawks).
De spelade mot Anaheim Ducks, som vi visste var riktigt bra och låg i toppen precis som Blackhawks. Så vi visste att det skulle bli en bra match, men risken fanns också att de skulle förlora, men icke! Hawks krossade Ducks, de hade inte en chans! Och det var så grymt att titta på! :)
 
Kvällen började med att vi tog tåget in till Chicago och därifrån skulle vi ta en taxi till United Center där matchen spelades. När vi kommer ut från tågstationen är det väldigt mycket folk som ska ha en taxi och åka till arenan och vi fattar att detta kommer bli svårt.. Men framför oss när vi kommer ut står en limousine, inte för att det är något ovanligt här. Men så skriker chauförren: "$10 to United Center!!" Emma, Manuel och jag bara tittar på varandra och JA självklart tog vi det! Det var vi och fyra andra personer som också åkte med. Så himla kul, första gången jag åker limousine är till en hockeymatch?!?
 
 
 
Här är från var vi satt, på den översta raden. Det gick inte att sitta längre bort från isen! Men det ser värre ut än vad det är. Jag hade faktiskt inte betalat mer bara för att få sitta närmre.
 
 
 
 
 
Ett äkta fan!
 
Och självklart vinner vi!! 4-2
 
 
 
 
Om det inte hade varit så FRUKTANSVÄRT dyrt (800-900kr!!!!!) så hade jag gått på varenda match! :)
En av de bästa kvällarna här!
 

Kommentera

Publiceras ej