För ett par veckor sedan bokade vi en ny resa, denna gången till Nashville, Tennessee. Det var Emma, Manuel och jag, järngänget, som fredagkväll klockan halv nio satte oss på tåget ner mot Downtown Chicago. Klockan 11:45pm avgick bussen som kulle ta oss mot sydligare breddgrader.
Det var en nio timmar lång bussresa med stopp både i Indianapolis, Indiana och Louisville, Kentucky innan vi var framme, klockan nio på morgonen, i Nashville. Bussresan var lite jobbig men vi hade ändå väldigt kul! Lite för kul tyckte kanske de som satt runt oss på bussen.. Jag sov sammanlagt en och en halv timme, Manuel och Emma inte så mycket längre heller. Så vi var rätt trötta när vi steg av bussen, som förövrigt släppte av oss mitt i ingenstans en bit från centrum. Det var bara förfallna industrilokaler runt om.
Vårt första uppdrag var att hitta någonstans att låsa in våra väskor, som var lite för tunga för en två dagars trip. Detta blev också vårt första problem, för det fanns verkligen ingenstans att låsa in dom! Och sjukt varmt var det med.. Så vi gick runt med våra väskor inne i centrum, som för övrigt var helt dött. Det fanns inget folk och alla affärer och matställen var stängda. Vi frågade en polis om vi kunde lämna våra väskor någonstans men det gick inte, så det slutade med att vi hyrde cyklar att cykla runt på. Så vårat första intryck var inte bra alls, men det är nu det roliga börjar! När vi väl fick cyklarna så var det mycket lättare. Vi cyklade runt i några timmar, åt lite mat och kollade in staden. Sedan vid ett tog vi en taxi till vårt hotell, vilade lite och sen gjorde oss redo för staden igen!
 
Nashville skyline
Så här såg det ut när vi kom på morgonen, tomt och öde..
Cyklarna räddade oss! Och kul var det med :)
 
När vi kom ner där andra gången gick vi runt i affärerna som fanns där. Massa affärer med boots och cowboy-hattar! Det var så stor skillnad på stämningen i staden om man jämför förmiddagen med eftermiddagen/kvällen. Det är verkligen en stad som gör sig bäst på kvällen! Det var hur mycket folk som helst, musik i varenda hörna och på alla matställen. Det var så annorlunda om man jämför med vad vi är vana vid här i Chicago. Men jag gillade det väldigt mycket!
 
Snyggaste bootsen ever!
Vi hittade en svensk femtiolapp!
Jag och Emma blev överlyckliga när vi hittade en godisaffär som hade lösgodis! :)

När det blev lite senare på kvällen bestämde vi oss för att gå ut att äta någostans och det slutade med att vi hamnade på Margaritaville Det var god mat och vi satt där i flera timmar och bara pratade och lyssnade på livemusik!
 
Vi fick också hattar som vi ännu inte riktigt är hundra på vad de ska föreställa, haha..

På söndagen var det dags för hemresa igen.. När vi var påväg till bussen träffade vi på en svensk "kändis" från big brother, Sara Jönsson. Hon var där med ett svenskt filmteam för att spela in en dokumentär om countrymusik tillsammans med Jill Jonsson.
 

Den här resan var, liksom den andra, huuuur bra som helst! Även om vi inte gjorde så mycket så var det en ny upplevelse att upptäcka. Jag älskar att livet är så enkelt här! Bara en och en halv vecka innan resan bestämde vi oss för att åka och då bokade vi bara det helt enkelt. Jag kommer få svårt att slita mig från detta livet efter ett år...
 
För övrigt så har jag varit här i exakt hundra dagar igår! Hur sjukt är inte det?! Har redan panik över att det kommer ta slut så snabbt..
 
 

2 kommentarer

Lillemorbror

11 Oct 2013 07:25

Skulle helt klart kunna tänka mig att besöka Nashville. Det verkar vara en skön stad! Köpte du några cowgirl-boots? ;-)

Svar: Det är en väldigt härlig stad! :) Nej det gjorde jag inte.. Du skulle sett priset! Du vet äkta krokodil- och ormskinn, inte billiga grejer det..
Hanna

Leif

12 Oct 2013 08:52

Häftigt! Kan tänka mig att priset är som ett par Tyrolerbyxor i Österrike,inget man köper för att det är kul.

Kommentera

Publiceras ej