Snabbgenomgång av januari!
 
En dag när barnen hade jullov så var vi iväg hela familjen och testade roller skating.
Laura var grym eftersom hon har spelat roller skate hockey och spelar vanlig hockey. För mig var det lite värre, skridsko kan jag åka helt okej, men roller skates har jag aldrig gjort. Men det gick rätt bra, det var bara en gång barnen åkte omkull mig ;) Sjukt kul!
 
 
 
Wipeout - alla slänger sig på golvet
 
 
En annan dag var jag och Manuel och spelade glow in the dark minigolf. Hela lokalen var nedsläkt och så var banan mellan alla lysande saker. Himla kul, mycket bättre än vanlig minigolf. Självklart var det ju inomhus då!
 
 
När det var Mareikes sista helg i Chicago, innan hon skulle ge sig tillbaka till Tyskland, så var vi på Navy Pier där de hade Winter Wonderfest. Även om det var efter jul så var det kul. Där var en skridskobana. några karuseller, mat, julgranar mm.
 
 
 
Dagen efter så var vi på rodeo! Hahaha! Något jag aldrig trodde att jag skulle gå på.. Så där satt vi i två timmar eller något och kollade på galna människor som rider på ännu galnare tjurar. Hahah, men det var faktiskt kul!
 
 
Förövrigt så har januari månad varit EXTREMT kall och snöig. Jag hörde på nyheterna att det var den kallaste säsongen på 100 år, när jag är här, självklart... Skolan har varit stängd i fyra dagar för att det var 30-40 minusgrader! Vi har säkert fått över en meter snö och mycket är fortfarande kvar. Det är inget fel med vinter, men nu kan det vara nog!

Kommentera

Publiceras ej