Nu börjar inläggen komma oftare igen, få se hur länge det håller denna gången haha!
 
Förra helgen var en av de tråkigaste helgerna hittills. Jag har haft två riktigt tråkiga helger, denna var den ena!
Fredagen var väl helt okej. Jag, Emma och Manuel träffades upp i Deer Park där vi "planerade" kommande resor. Blev kanske inte så mycket planerande, men mycket prat och självklart en frozen yoghurt! :D
På lördagen jobbade jag på kvällen för Laura och Bill var på date. Jag och barnen bakade chokladbollar för första gången. Jag överdriver inte om jag säger att det var vääääldigt kladdigt! Jag fick städa hela köket efter det, haha.. Men det var lätt värt det, skratten och leendena från den kvällen kan jag leva länge på! :)
 
Det började bra, inte så kladdigt..
..sen blev det värre..
...
Men de var i alla fall nöjda med resultatet!

På söndagen var jag, Emma, Manuel och Larissa och bowlade på vårt favoritställe där vi kunde få gratis root beer, vaarje gång ;) Efter det åkte vi till Dunkin Dounuts och satt och pratade till typ elva, sen var vi tvungna att åka hem till våran curfew som är vid halv tolv..
 
Denna fredagen hade jag en underbar dag!! Barnen var hur snälla som helst! Jag älskar dom i vilket fall som helst, men där överträffade de sig själva, haha. Jag har aldrig fått (eller gett för den delen) så många pussar och kramar från dem som i fredags :)
Sen så har vädret varit underbart! Det är inte alltid man kan gå i shorts och linne i mitten av oktober! Men just nu kan man det här, 25 grader och soligt hela dagen :) Det kan jag stå ut med!
Jag fick också ett paket på posten, från mamma. Med LÖSGODIS i, och choklad :) Har saknat lösgodis så himla mycket! Jag önskar att alla dagar var som denna!
 Tack mamma! <3
 
På kvällen var vi på drive in bio och såg Prisoner. Den var bättre än den vi såg förra gången vi var där, så det var bra! På lördagskvällen var jag och Manuel på ishockey (äntligeeeeen!!), det var Chicago Wolves som spelade. Alltså inte en NHL match, utan ligan under det. Det var kul, för lite slagsmål enligt honom men precis lagom för mig :)
Efter hockeyn var slut var klockan bara tio så vi tyckte det var lite tidigt att åka hem redan då, så istället åkte vi till ett Haunted House. Typ som ett spökhus som finns lite överallt här, nu i Halloweentider. Vi fick stå i kö i ungefär en timme för att komma in och sen var det en tur på 25min. Det var sjuukt läskigt, men rätt kul när vi tillslut kom ut :)
 
I går gjorde vi inte så mycket heller. Jag åkte till Manuel på eftermiddagen och senare på kvällen mötte vi upp Emma på Starbucks i Deer Park och pratade om livet, haha, som är suuuper!
Det mesta här fick vi gratis! Vårat nya favoritställe :)
 

2 kommentarer

Mamma

15 Oct 2013 14:00

Jag är i varje fall glad att jag slapp att städa det köket sen....och killarna med:)
Det är ju skönt att det var ett bra beslut du tog att bli aupair!
Hoppas godiset smakade gott:) Kram mamma

Svar: Ja, jag är glad att inte Laura och Bill såg det, haha! Godiset var underbaaaaart! Kram <3
Hanna

Mats

17 Oct 2013 22:52

Lösgodis... Kan de va nått de? ;-)) Vilken otroligt snäll mamma du har!! Undrar just när jag får ett sånt paket av min mamma. Jag är ju också långt borta!! Vad gott det såg ut (??) med chokladbollar förresten, och så fina, rara och rena små barn som gjorde dem! :)

Kommentera

Publiceras ej