Heeej!
Äntligen fungerar det med bilder och allt.. Redan nu kan ni förbereda er på ett lååångt inlägg, eftersom jag inte har skrivit på nästan två veckor och det har hänt mycket!

Veckan som har gått har inte varit så spännande, jag har varit hemma med magsjuka barn för andra veckan i rad så det har blivit rätt mycket jobb.

Över till det roligaste, roadtripen förra helgen! Det hände så många sjuka saker på denna resan, både dåliga och roliga.
Allt började fredag kväll när Manuel skulle hämta hyrbilen på flygplatsen. Just då så kom den värsta stormen jag har varit med om hittills här, det gick aldrig riktigt till tornadovarning, men det måste varit bra nära. Det blåste, åskade, blixtrade och regnade extremt mycket. Och självklart så gick strömmen på flygplatsen och systemet la av, alltså fick han inte ut bilen. Detta fixade sig som tur va rätt snabbt, så han fick tag på en bil tillslut.
Planen var att vi skulle ge oss av klockan 4 på lördagsmorgonen, vilket vi klarade rätt bra. Vi var väl en kvart sena eller något. Då började vi vår långa bilresa mot Toronto i Kanada, cirkus 8-9 timmar. När vi hade kört i kanske två-tre timmar så kom Vicky på att hon hade glömt sin plånbok hemma, inte det bästa.. Till saken hör också att hon bestämde kvällen innan att hon skulle följa med, alltså hade hon inga hotell bokade som vi, det skulle hon fixa när vi kom dit. Men eftersom hon inte hade pengar så ringde hon hem till sin pappa i Österrike som bokade hotellet till henne.

Vi stannade också på subway på morgonen för att äta frukost. Där träffade vi en kille som frågade vart vi kom ifrån så vi berättade att vi var från Sverige, Tyskland, Österrike och Schweiz. Sen berättade vi lite om vad vi gör här i USA och så. När vi sedan skulle betala så sa hon i kassan att det redan var färdigt och vi fattade inte vad hon menade. Då visade det sig att killen vi hade pratat med hade betalat för alla oss fem!! Utan att veta vilka vi var eller något! Så vi skrev ett tackbrev som kassörskan skulle lämna till honom när han kom tillbaka. Sådant händer bara här i Amerika!!

Tur någon annan betalade...

Glada au pairer som är på väg över gränsen

Fyra nationer i en bil

Vi kom fram till Toronto några timmar senare än planerat, på grund av matpauser och mycket trafik. Men när vi väl var där så tog vi en båttur utanför Toronto där vi fick se skylinen, mm. Manuel pratade på något sätt till sig 15% rabatt, vet inte hur haha men tack för det! Efter det gick vi bara runt i staden och kollade på allt. Det är en väldigt fin stad, ännu finare hade det varit om det inte var byggarbete på var och varannan gata. Vid sju-åtta tiden åkte vi till vårt hotell som låg vid flygplatsen i Toronto. Vi fyra som hade bokat först, checkade in och det var inga problem. Men däremot så fanns det inget hotellrum bokat till Vicky.. Vi fattade först inte varför eftersom hennes pappa hade bokat och betalat det redan. Sen kom vi fram till att han hade bokat ett rum på ett annat hotell! Det hotellet var till råga på allt mycket lyxigare och extremt mycket dyrare, men det var inte så mycket att göra. Hon hade ju ett rum i alla fall och det låg bara fem minuter från vårat, så det löste sig bra!

Toronto skyline

CN Tower by night

På söndagen bar vi oss av mot Niagarafallen, som bara är cirka en timmes bilfärd från Toronto. När vi kom dit körde vi runt i staden/byn som är väldigt "turistig", men ändå mysigt. Vi parkerade sedan bilen och gick mot fallen. Jag kan ärlig säg att det var något av det häftigaste jag har sett, de är så enorma så det är svårt att fatta! Vi gick längs med och tog massor av bilder, sen åkte vi även en båttur som heter Maid of the Mist. Den båtturen var det bästa med hela resan, skulle kunna åka den om och om igen!

När vi gick mot fallen mötte vi folk som gick åt andra hållet och var helt genomblöta och vi förstod inte varför.. Men när vi kom dit fattade vi! Det var precis som att det regnade, bara det att allt kom från fallen.

Vi var på den Kanadensiska sidan, som är så mycket bättre än den amerikanska. Så här är de "amerikanska" fallen.

Här ser man hur sjukt stora fallen är! De små gula sakerna i hörnet är människor!!

På den båten var vi, det sjukaste och mest underbara på hela resan!

Utsikten från lunchstället, jag och Vicky

Hela gänget på båtturen, Maid of the Mist

Här kan man också se hur små människorna är jämfört med fallen.

När vi hade tittat färdigt och tagit hundratals med bilder så åkte vi till hotellet där vi skulle sova. Jag skulle inte säg att det var lika fint som i Toronto eftersom vi bara tog det billigaste vi hittade.. Det var speciellt, men okej. Dock hade vi fortfarande problemet med Vicky som inte hade någonstans att sova. Vi frågade om det fanns en extrasäng, men det fanns det inte. Däremot fick hon en filt av dom att sova på golvet med, haha! Men vi löste det så hon behövde inte göra det, som tur va.
På kvällen var det meningen att vi skulle ut och äta och sen gå tillbaka till fallen för att kolla på fyrverkerierna som var där och när fallen var upplysta. På grund av lite dålig tidsplanering och mycket trafik så missade vi fyrverkerierna (fortfarande irriterande över det..), men det är ju bara en andledning att komma tillbaka! Och vi fick i alla fall se fallen när de var upplysta, vilket nästan var ännu mäktigare än de var på dagen.

Middag på TGI Fridays!

Vicky, Larissa, Manuel, jag och Emma

På kvällen gick vi runt i byn Niagara Falls där det fanns allt möjligt konstigt..

Måndag morgon började vi vår resa tillbaka till Chicago, sorgligt nog.. Vi åkte igenom delstaterna New York, Pennsylvania, Ohio och Indiana på vägen hem och Michigan på vägen dit så bara på denna resan så har jag varit i fem nya delstater! Vi körde inom Cleveland på vägen hem, vilket inte var mycket att ha över huvudtaget. Men nu har jag åtminstone varit där, haha.

Denna helgen har varit den bästa hittills, helt klart! Jag har haft så sjukt kul och skrattat i princip hela tiden, även om det var mycket som gick fel. Perfekt resa med perfekt sällskap, jag saknar redan det och vill bara tillbaka nu!