I söndagskväll var det meningen att jag skulle ha ett möte med min "au pair-grupp" där det är au pairer från samma område som jag. Men mötet blev inställt eftersom det kom ett åskoväder och mötet skulle varit utomhus. Det var lite synd men mötet är nu på söndag istället, så ingen skada skedd. Bättre var det däremot att nu kunde vi åka tidigare till Wisconsin istället. Vi har varit här i två dagar nu och det är mycket fint :)
I måndags morgon så tog de ut oss på sjön med båten, en enorm båt, och vi körde runt längs sjökanten och kollade på alla hus. Det är inte små röda stugor med vita knutar här inte.. Här är det värsta trevåningshus med trädgård, egen brygga, ett par båtar mm. Rikemanslyor med andra ord! Men fint är det :)
Efter båtturen lämnade vi den äldste pojken på ett läger han ska gå på här under veckan. Efter det gick jag, Laura och tvillingarna till poolen och hängde där resten av dagen. På kvällen körde vi runt i området med golfbilen. Huset ligger i ett golfområde där bara de som bor här kommer in och ut. När man väl är inne på området så använder i princip ingen sin vanliga bil utan alla har minst en golfbil som de kör runt med. Vissa vägar är till och med gjorda så att bara golfbilar kan köra där. Det är så himla kul att åka runt i dom, snabbt går det med!
 
Idag har det varit lite svalare så på föriddagen var vi inne i huset för Laura och Bill behövde jobba lite, som vanligt.. Men tillslut blev tvillingarna så rastlösa och bara bråkade så vi fick gå ut ändå. Vi tog bilen och körde längs med sjön till en annan by där vi lekte i en park och sen åt lunch. Nu på eftermiddagen har vi varit vid "våran" pool igen och badat.
 
En parkeringsplats för golfbilar!
 

1 kommentarer

Anonym

25 Jul 2013 17:53

Nu har jag läst mig igenom din blogg och nu vet jag vad jag ska göra under min tjänstlediga höst...... Jag flyttar in hos dig i Chicago. Jag tar inte mycket plats och har inga stora krav, frozen yoghurt kan jag säkert också äta.
Jag tar flyget till dig på söndag istället för till Trondheim!!!! /////Maria

Svar: Det får du så gärna göra, då kan jag få lite hjälp med barnen med! Haha nejmen jag tror att du hade trivts bra här. Det ska bli kul om ni kommer och hälsar på så jag kan visa er runt i "min" stad! :)
Hanna

Kommentera

Publiceras ej