Hej!
Detta blir mitt första inlägg på bloggen, där ni förhoppningsvis kan följa mitt äventyr här i USA.
Just nu befinner jag mig på St. John's University på Long Island i New York, som är en au pair skola för alla nya au pairer i USA. Klockan är här halv elva på kvällen och vi har precis duschat, ätit pizza och installerat oss i våra rum. Jag delar rum med två andra tyskar som också kommer att bo i Chicago, men det finns två tomma sängar till så det kanske dyker upp fler under natten.
Resan hit tog allt som allt ungefär 16 timmar från jag satt mig på flyget i Köpenhamn tills vi landade på John F Kennedy i New York. Som tur var hittade jag och en annan au pair, Louise, varandra så vi hade sällskap hela vägen. Imorgon väntar lektioner från åtta på morgonen till åtta på kvällen, så det är bäst att jag tar igen lite sömn från gårdagen.
Hoppas ni har det bra hemma!
 

1 kommentarer

Monika

02 Jul 2013 22:10

Äntligen har du börjat blogga! Puss jag saknar dig :)

Kommentera

Publiceras ej