Denna helgen har det hänt mycket skoj!
När jag vaknade på lördagen så hade jag ingenting planerat. Jag var så himla uttråkad och trodde att jag skulle behöva spendera hela helgen i huset med familjen. Inte för att det hade varit så dåligt men efter en vecka med tre skrikiga barn så är det skönt att komma iväg lite, haha. Och helt plötsligt så får jag ett mail från en annan au pair i närheten som jag inte har träffat men mailat med om att vi skulle hitta på något någon dag. Och i mailet frågade hon om jag ville gå på Bruno Mars konserten som var den kvällen för hon hade en biljett över! Först tänkte jag att hon skojade, sånt händer ju bara inte! Men nej, de stämde och självklart ville jag det!! Så några timmar senare satt vi på tåget till Chicago och konserten. Arenan låg mitt inne i Chicago och var enorm! Det är samma arena som Blackhawks, NHL-laget, spelar i så det var ungefär 20 000 där. Konserten var helt U N D E R B A R ! !  Först var det Ellie Goulding som spelade lite och sen Bruno Mars. Hur bra som helst! Sjukt mäktigt när 20 000 pers står upp och sjunger 'When I was your man'
 
På söndagen sen så frågade några andra au pairer, som jag känner från innan, om jag ville hänga med ner till Chicago på sightseeing (i vår egen hemstad, haha). Och det ville jag med göra, så det var bara att sätta sig på tåget ner igen! Vi gick runt där hela dagen och kollade på massa saker. Vi var på Navy Pier, kollade på bönan och skylinen. Vi hade också tänkt att gå på ett observations däck där man har utsikt över hela Chicago med det var två timmars kö så vi hoppade det.. Sen gick vi runt och letade efter en frozen yoghurt bar, men efter en timme gav vi upp! Så efter en lång och bra dag med massa skoskav så tog vi tåget hem igen.
 
Så från att inte ha något att göra i lördags morgon så blev helgen fullspäckad!
 
Jag och Mareike
 
 
 
 
 
Bönan!
 
Emma, Larissa och jag
 
 
Utsikt över Navy Pier, från Ferris Wheel
 
Min fina hemstad! <3

Kommentera

Publiceras ej