Jag blir bara sämre och sämre med bloggandet, men nu ska jag skärpa mig! Nu är vi tillbaka i Chicago igen efter en vecka i Michigan. Det har varit en härlig vecka med mycket sol och bad, men det är ändå lite skönt att vara tillbaka här igen.
Den sista dagen i Lake Geneva gjorde vi inget särskilt eftersom det regnade nästan hela dagen. På kvällen var vi på en tysk restaurant och åt mat, wienerschnitzel. Senare på kvällen blev det fint väder igen så då tog vi en tur på sjön med båten.
 
Igår kväll hade vi "goodbye-party" för Mona som åker tillbaka till Tyskland på onsdag. Hon fick äran att bestämma maten och då blev det Thanksgiving-middag. Så redan ett par månader innan thanksgiving så har jag hunnit äta det, haha. Men det var gott, något speciellt men ändå gott :)
Jag hade även mitt första au pair-möte igår vid en sjö här i Arlington där vi hyrde trampbåtar. Det var trevligt att träffa lite andra au pairer som också bor här nära och har varit här lite längre. 
 
Idag har jag bara jobbat halv dag, så jag slutade precis. Just nu är det skönt väder här, bara 25 grader ungefär, så jag och pojkarna har varit ute hela förmiddagen och lekt i parken. Nu sitter jag och kollar på saker det finns att göra här i Chicago och jag har kommit fram till att jag nog har att göra för ett år ;)

Kommentera

Publiceras ej