HEJ!
Denna lördagen, i landet på andra sidan Atlanten, började icke så bra. Jag blev väckt typ klockan sex imorse av barn som rusade ner för trappan, morgonpigga typer det där. Sen väcktes jag lite senare igen utav att någon hade fått time-out. Time-out rutan ligger nämligen precis ovanför min säng och det låter som att tio elefanter hoppar omkring där så fort någon har time-out, med andra ord: detta är inte uppskattat av barnen! När jag väl orkade mig upp så hade familjen åkt på fotboll med tvillingarna, så jag fick lite lugn och ro i alla fall. Eftersom jag inte hade några planer för dagen så satt jag bara mest och tråkade fram till eftermiddagen.
 
Vid halv fem skulle Emma komma med tåget till Arlington Heights, där jag bor, och vi skulle umgås och se oss omkring i staden. Eftersom det bor cirka 70 000 pers här så antog jag att det skulle finnas något att göra i centrum. Ack så fel jag hade.. Det var väldigt dött och vi bara gick runt och runt.. Först tog vi en frozen yoghurt, olidligt gott! Sen gick vi runt igen, tänkte kolla på bio men det gick ingen vi var särskilt intresserade av. Då tänkte vi att vi kunde ta tåget till Palatine, några stationer bort för vi trodde att där fanns lite mer att göra. Fel ännu en gång, där fanns ännu mindre. Men vi satt oss på Starbucks (min första Starbucks i detta landet!) ett tag och pratade. Vi kände dock att vi var tvungna att äta något riktigt innan vi åkte hem, så vi gick till McDonalds, hehe.. Sen skulle vi gå tillbaka till tåget för att åka hem till Arlington Heights igen och så började det självklart regna.. Men det var bara att gå på! När vi kommit till Arlington var det 45 min till Emmas tåg gick hem så då gick vi runt ännu lite till i regnet. Det var väldigt nära att vi tog en frozen yoghurt till, men vi kände att det fick räcka med en per dag. Så vi satt bara på stationen och väntade på tåget, sen tog jag en taxi hem! Kvällen blev väl inte riktigt som vi tänkt oss, vi tar nog aldrig en oplanerad kväll i Arlington Heights igen, men det var trevligt att komma ut och prata av sig i alla fall :)
 
Imorgon åker vi till Wisconsin, till familjens sommarställe och stannar där i en vecka. Det ska bli väldigt trevligt! Så imorgon är det packa som gäller.
 
Några bilder som sammanfattar våran kväll (är man i Amerika så är man..)
 
Vi började med en froyo..
..fortsatte med Starbucks..
 
..och avslutade med McDonalds!

1 kommentarer

Mats

21 Jul 2013 14:36

Alltså, frozen yoghurt låter väldigt nyttigt, men när man ser bilden så... Ujujuj... ;-))

Svar: Haha, ja det är så de försöker förklara det här också, att det är nyttigt. Kanske om man bara tar helt vanlig frozen yoghurt, utan topping. Men det är ju toppingen som gör det goda! ;)
Hanna

Kommentera

Publiceras ej