Idag har det i princip inte hänt någonting. Jag har jobbat som vanligt från halv åtta till halv sex. Vädret har varit hyffsat fint så vi har varit runt i hela tre olika parker under dagen.
Det roligaste som har hänt idag är nog att jag har fått köra bilen själv, äntligen! Det är dock väldigt enkelt att köra här faktiskt, plus att alla bilar är automatare, så det går fint. Nu kan jag köra barnen var jag vill när jag kan ha bilen, skönt :) Ett stort plus är att nu slipper jag gå till tågstationen varje gång jag ska någonstans, även om motion är bra så är jag trött på att gå en timme i denna värmen varje gång!
 
Men nu ska jag sova, god natt!

2 kommentarer

Leif

07 Aug 2013 22:45

Hej.
Är det sant att de kallar automatare för 2-pedalare och manuella bilar för 3-pedalare?
Ha de, Leif.

Svar: Jag har inte hört det, men det kan säkert stämma
Hanna

Mats

09 Aug 2013 23:43

Kul att du äntligen får köra bil. Nästan som att få körkort på nytt! :-) Apropå det, hur går det med det amerikanska körkortet?

Svar: Jag måste ta det inom tre månader efter jag kom hit, så jag har en och en halv månad kvar. Men det är bara köra dit och säga att man vill skriva testet sen får man köra lite och sen är det färdigt! Så det är inte så avancerat, klart på några timmar :)
Hanna

Kommentera

Publiceras ej