Igår, torsdag, hände ingenting särskilt utan jag jobbade bara som vanligt. På kvällen registrerade jag mig på Harper College så nu måste jag bara bestämma mig vilken kurs jag vill läsa till hösten :)
 
Idag däremot, har det varit roligare! Jag började senare idag, eftersom mina värdföräldrar skulle på baseboll-match så jag fick jobba längre på kvällen istället. Så min värdmamma sa till mig att jag kunde gå och fixa mitt körkort jag måste ta här, så det gjorde jag. Jag hade två timmar på mig och tänkte att det måste jag ju hinna. Jag kom dit och lämnade alla papper som behövdes, fick sitta och vänta i en halvtimme innan jag kunde göra syntestet. Det var bara att titta in i en maskin och tala om vilken sida en lampa blinkade på samt läsa några siffror på en skärm. Efter det skulle jag göra teori-"provet".. Jag fick ett papper med tjugo frågor och femton skyltar som jag skulle svara på. Alla satt tillsammans i mitten av salen och oavsett vad man gör där så sker allt i en och samma sal så vi satt inte precis avskilt från resten hundra pers som var där. Jag blev klar på ungefär tio minuter och även att jag inte hade öppnat teoriboken som jag skaffade så hade jag bara två fel, vilket säger lite om hur enkelt det var! ;)
Efter teoriprovet skulle man ställa sig i kö för körtestet, som man gör med sin egen bil som jag själv körde dit, haha. Då fattade jag att jag inte skulle hinna tillbaka hem till elva då jag skulle börja jobba. Jag gick och frågade en som jobbade där om jag kunde komma tillbaka en annan dag och bara göra körningen, men det gick inte, i så fall var jag tvungen att göra om allt det andra med. Men jag hade inte så mycket val, så jag sa till honom att så fick det bli för jag har tre barn som väntar på mig hemma. Då precis kom det en av de man körde upp för, och mannen jag pratade med sa att jag kunde gå med honom direkt. Alltså gick jag förbi en kö på typ 30 pers som säkert hade tagit en timme annars, haha! Och körningen var inga problem, han varnade mig för bilar och hastighetsskyltar som kom, så jag behövde knappt tänka alls. Och när vi parkerade så förklarade han precis hur jag skulle göra och slutade med: Men det kunde du väl redan? Så det var inga problem alls, pinsamt lätt. Sen var allt färdigt och jag fick sätta mig på en stol, de tog en bild på mig, sen efter fem minuter hade jag mitt körkort, färdigtryckt och klart i handen! :)
 
Jag och barnen har i eftermiddag varit vid poolen och sen åkte vi till McDonalds där det finns en utelekplats. Vi åt även Happy Meal och glass där till middag. Efter 5-6 timmars fullt ös så var de rätt trötta när vi kom hem så det var inga problem att få dom i säng!
 
Perfekt dag helt enkelt!
 
 

2 kommentarer

Mats

18 Aug 2013 09:16

Grattis till "lappen"! Nu är du en fri människa. :-)

Leif

18 Aug 2013 21:58

Grattis !!
Gena inte över parkeringsplatser om det är ledigt som man gör här.

Kommentera

Publiceras ej